GaripMirto

Semah*Cem*Dua

 

Birlik Cemi - Malatya / Fethiye  
SEMAH  CEM

 

Alevilikte SEMAH

semah_1.bmp

semah_1.bmp


 

Alevilerin temel ibadeti olan Cem ayinlerinin ayrilmaz bir parçasi da semah dönmektir. Semah Cemin belli bir asamasinda bağlama esliginde kadin ve erkek canlarin, çalinan ezgiler esliginde birlikte yaptiklari dinsel törenlerdir. Semah dönmek, Cem ayini icinde yapilan 12 HIZMET'ten birisidir. Cem ayini sirasinda törenin bazi bölümlerinde ve özellikle son bölümünde Dede'nin isareti ile kadin ve erkek canlar semaha kalkarlar.
Semah dönen canlar duygunun, sevginin, askin dorukta oldugu bir duygulu an yasarlar. Semah dönenler adeta kendinden gecercesine büyük bir askla, sevkle, huzur icinde ayri bir dünyaya yolculuk edercesine, izleyen canlari da büyülecek tarzda, ibadet ederler. Aleviler'in döndükleri semahi onlarin ibadeti olan Cem ayinlerinden ayri düsünmek ve incelemek yanlistir. Aleviligin kutsal kitabi olan IMAM CAFER BUYRUGU ve halk arasinda yasayan mevcut inancta semah 12 HIZMET'ten biri olarak yapilir.

Aleviler, semahin kaynaginin Miraç`ta yapilmis olan KIRKLAR CEM'inden kaldigina inanırlar. Bu kaynagi bilmeden Cem ve semah anlasilmaz.

 


" SEMAH " sözcüğü ve SEMAH'da GIYSI

 

Arapça " Sema " köküne dayanan Semah sözcügü Türkceye "sema " yada "Semah " biçimlerinde iki ana söylenise ayrilir. Her söylenis birbirinden ayri iki farkli özellikte uygulanir. Sema, Mevlevi ya da bazi Sünni tarikatlarinda, semah ise Aleviler'in dinsel törenlerinin bir parcasidir. Mevlevi Semai ile Alevi Semah'in ayirt edici özelligi dönenlerin Mevleviler'de sadece erkekler olmasina karsin, Alevilerde kadin ve erkek canlarin birlikte dönmeleridir. Mevleviler'in sema'inin müzigini esas olarak Türk Sanat Müzigi besteleri olustururken, Alevi semahlarindaki müzigi halk müzigi ritimleri olusturur.
Baglama belirleyici olmasina karsin Cepni Aleviler'de Cemde 12 calgi bulunur. Semahin belli sayida kisilerce dönülmesine özen gösterilir. 2,4,6,8,10,12 oldugu gibi 3,5,7,12 gibi sayi kümelerine denk düsürülmeye calisilir. Bu sayilarin kutsalligina inanılir. " Ücler ", " Besler ", "Yediler ", Onikiler " den yardim ve sefaat beklenir. Semah dönülürken canlarin üstündeki giysiler son yillardaki folklor giysileri gibi özenle hazirlanmaz. Halkin özel günlerde giydigi temiz ve bakimli elbiseler giyilir. Giysilerde yerel ayricalikar görülür. Bazi yörelerde semah dönülürken erkekler sapkayi cikartirken, bazi yörelerde baslari acik dönerler.Ayaklar genelde ciplaktir. Bacilarin baslari örtülü olur. Kurallarda bicime degil öze önem verilir.

 


CEM'de SEMAH , SEMAH'da Figürler

 

Canlar Cem ayininin belli bir yerinde semaha kalkinca Dede'ye niyaz ederler. Semah dönüldügü sirada herhangi bir kösede bulunan Dede makamina (post`a) asla sirt dönülmez. Hic bir semah türünde el ele tutulmaz. Semahta esas figürler el ve ayak figürleridir. Eller ve kollar turnanin ucusunu simgelerler.

En çok görülen figür ise sag elin ayasi yukarida, sol el de yere dönüktür.
Bu figür: " Hak'tan alinanın halka verilmesini " simgeler. Semah dönülürken semahi bozucu davranislar hos karsilanmaz, çünkü Semah seyir için degil, Hak için dönülür. Semah dönenlerin ritmini izleyenler de " Allah, Allah ", " Ya Sah ", " Semahimiz saf ola, günahlar af ola " gibi ifadelerle katılırlar.

 

Dikkat:


SEMAH Eğlencelerde, Gecelerde,

Düğünlerde dönülmez !!!!

Değerli canlar, Semahlar Yozlaşmasın !!

 

Avrupada ve Türkiye'de son yillarda Alevilik, kendışini tanitmaya basladigindan beri semah dönmek daha da bir güncellik kazanmistir. Yüzyillarca gizli, sakli yapilan Cem ayinlerinin bir parcasi olan semah, yapilan cesitli törenlerde ve senliklerde folklorik gösteriler icine konmustur ve böylece eglendirici bir role sokulmak istenmistir. Sadece Hacı Bektas Veli, Hz. Hüseyin-, Abdal Musa-, Pir Sultan Abdal- gibi evliyalari anma törenlerinde semah dönülür.
Semahlarimiza daha saygili olalım, dügünlerde, eglencelerde ve gecelerde semah dönmeyelim.

 

semah_1.bmp

semah_1.bmp



ALEVILIKTE İBADET, CEM ve 12 HİZMET

ALEViLiKTE iBADET:

Alevi / Bektaşîlikte kisisel ibadetin: yeri, zamani, mekâni, sekli yoktur. Birincil ve en iyi ibadet her an ‘Kâmili insan’ (bilgin olgun dürüst insan) olmaya çalismaktir. Bilim yolundan gitmek, eline, diline, beline sahip olmak, helâl lokma yemek, kendine reva görmedigini baskasina uygulanamamak..vs. Aleviler için en büyük ibadettir. Zaten bu kurallari yerine getirenin ‘tanriya’ yalvarip af/merhamet dilemesine gerekte yoktur. Bu nedenlerden Alevîlerin islam’in 5 sartina (namaz, oruç, haç, zekât kelimeyi sahadet) uyma, camiye, kiliseye .... hatta cem-evine, gidip gitmeme, diye bir zorunluluklari yoktur. Gerçek içten ve gizli; insanî ahlâksal kurallara uymadiktan sonra, yapilan ibadet ‘gösteristen’ öteye gitmez. Kendini ve halki, kandirmaktan baska bir sey degildir. Alevi /Bektasîlikte toplumsal anlamda bir tür ‘ibadet’ CEM kurumu içinde vardir. Kelime anlami ile CEM, BİRLİK demektir. "Alevîligin kalbi cem’de atar. Alevîligin sirri cem’de yatar" denilir. Alevîligi bütün yönleri ile anlamak Cem’i anlamaktan geçer. Cemde yapilan her hareketin, her sözün inançsal, kültürel, toplumsal sembolik anlamlari vardir.

CEM’in INANÇSAL KAYNAGI:
Kirklar-Cem’idir. Alevîlikte Muhammed’in ‘miraç’ (tanri ile görüşme) rivayetiyle (gerçekte olmasi mümkün görünmeyen, olay, masal, rüya) birlikte anlatilan bir hikâye ye göre:
Hz. Muhammed Tanri’yi ziyaretten döndükten sonra, gerçek hayatta 40"lar Meclisi denilen bir toplantiya katılmak ister. Muhammed 40"lar meclisine girmek için kapiyi çalar ve peygamber oldugunu söyler.
- "Git peygamberligini ümmetine göster" denilir. ve içeriye alinmaz, bir kaç defa dener sonra: - "Bende fakir bir kulum, sizden biriyim" deyince içeriye alinir.
Yani bu meclise isteyen herkes giremez, oraya giren rütbesini, malini mülkünü defterden silmesi gerekir, ve oraya girmek için gönülden istekli ve israrli olmak gerekir. Muhammed, Kirklar CEM’ine girince, oradakilere kim olduklarini, büyük, küçük kim diye sorar.
"- Bize Kirklar derler, bizim küçügümüzde büyügümüzde uludur" cevabini alir.
Muhammed sayar bakar, kadin erkek 39 kisi, biriniz nerede der:
"- O dışarida görevdedir" derler.
Muhammed ispat ister. Birisi Hz. Ali’nin koluna bir biçak vurur, hepsinin kolundan kan akar, bir damla kan da çatidan içeri düser. Ali’nin kolu sarilir digerlerinden dökülen kan da durur.
Burada ki mesaj, Cem’de kadin, erkek herkesin esit ve ayni seviyede oldugudur. Canlardan birisinin acisi herkesin acisidir, birisinin acisi sarilinca hepsinin acisi durur.
Ortaya bir üzüm tanesi getirilir, Muhammed’ten bunu 40 kisiye paylastirilmasi istenir. Muhammed zor durumda kalir ve HAK’tan yardim ister, üzüm tanesi ezilip serbest edilir, buna kirk kisi banip, mest (seri-hos = basi hos) olup semaha kalkarlar.
Burada verilen önemli mesaj, bilmedigini sorup ögrenmektir, var olani esitçe paylasmak, hakkina düsene razi ve beraber mutlu olmaktir.Semah dönerken Muhammed’in basinda ki sarik düser ve 40 parça olur, Kirklar bu parçalari bellerine baglarlar, Muhammed 40"lara PiR’lerini sorar:
"- Pirimiz Ali, rehberimiz Cebrail’dir" cevabini alir.
Muhammed Hz. Ali’nin yanina gelir (Rüyasinda), Tanri katına çikmak isterken önüne çikip onu engelleyen bir Aslanin agzina verdigi ve ancak o zaman yoluna devam-edebildigi, Peygamberlik yüzügünü Hz. Ali’nin parmaginda görür . Ve rüyasinda gördügü tanri yüzünü ve sesini HZ. Ali’ye benzetir. Orada Ali’nin kendinden ayricalikli oldugunu görür ve Ali" ye niyaz eder. Burada verilen mesaj: Sadece peygamberler degil, olgun insanlarin hakkin, (halifesi) elçisi, onun bir parçasi oldugudur. Gökte aranan yerdedir (tanri insandadir) düsüncesidir. Sonuçta ortaya çikan H.B.Veli’nin deyimiyle, akil mantiga uyan ve gönülden her insanin katılabilecegi sonuç: Tanri gökte degil yerdedir, insanlarin içinde, kalbindedir. insanlar da birlesip dünyadaki nimetleri (degerleri) ortaklasa esitçe paylasmalidir. Bu hikâyede anlatilan konular, ve özelikle Cem’de ‘Ehli-Beyt’ Hz. Ali ve soyuyla ilgili konular CEM’in islam’dan aldigi yanlardir.
Eski tarih kaynaklar, Cem’de görülen: kadinli erkekli, dansli, müzikli, yemekli, içkili, öğütlü ve duali toplantilara (ayinlere), islam öncesi Anadolu’da ve Asya toplumlarinda rastlandigi göstermektedir. Bu nedenle Cem doğrudan olarak islam’dan kaynaklanan bir olgu degildir.

CEM’in TOPLUMSAL TEMELI:
Fakir, emegi ile geçinen, ezilen, haksizliklara ugrayan, yurttan yurda göç etmek zorunda kalan fakir köylü insanlar, eski yeni inanç ve düsünceleri bir birine katmis, bütünlestirmis ve bu ezilmislik durumdan kurtulmanin yolarini aramislar. Tâbi ki insanlar, bu baski zulme, zaman, zaman bas kaldirmis ve hakim güçlerce ezilmislerdir. Ama teslim olmamislar, kendi inanç, kültür ve toplumsal, sosyal düzenlerini kurmuslar. Ve bu olay, Anadolu’da Türk, Kürt, Arap, Azerî, Müslüman Hiristiyan birçok inanç, milliyet ve kültürler arasinda olusmustur. Birlesmeleri sorunlarina sahip çikmalari, hakim güçlerin çikarlarina zarar verdigi için, yasadışi sayilmislar, kültür ve inançlarini gizli yapmak zorunda kalmislar, baski ve zulümlerden korunmak için, kendi düsünce ve eylemlerini tepki çekmeyecek sifrelerle gizlemisler. Íste toplumsal açidan CEM: Ezilen Anadolu insaninin, bin bir yola basvurarak, bin bir çiçekten öz alarak, kendi kültür, inanç ve toplumsal yasam deneyimlerinin ögrenilip, öretildigi, yasanilip, yasatildigi, her yönüyle gözden geçirildigi bir toplantidir CEM. (Bir tür genel kuruldur)

CEM:
CEM, özgürlük, eşitlik, ibadet ve sevgi yeridir. Cem yargi ve karar yeridir. Birlik ve dirligin korunup sergilendigi yerdir. Cemde sunulan can, söylenen söz, sergilenen özdür. Hizmet ve sohbet muhabbet yeridir. Kul-Köle, efendi-beyin olmadigi esit ve hür canlarin bulustugu yerdir. Sasmasin, yoldan düsmesin diye el ele verilen yerdir cem. Yol tasi, yol kusuna atilmaz cemde. Af, sefaat, riza meydanidir cem. insan asilanir, kötülüklerden kesilir. Çig olan piser cemde. Asi (kötü) olan düser cemde.Güvenin, sevenin yeri, baci- kardesin meydanidir Cem. Saklar Cem erenleri seni, serini (basini) verir sirini vermez. ikrar iman (inanma) yeridir, ölçü ve hükmün yeridir. Edep ve erkân yeridir cem. Cemde bir ulu divandir meydan. Nur kusaklinin yerine, kil kusakli sorgu sual yapar, cem erenleri sözünü söyler. Hak adina, halk adina Pir’indir ferman. Cemde dünya isleri görülür, halk senden razi ise, HAK’ta razidir. Bu yolda yolcu olan kendini kanitlamali, Ceme girmeye lâyik olmalidir. Canlarin mutlulugu esastir. Kurallar sadece inanmak, tekrarlamak için degil, uygulamak, bir yasam biçimine dönüstürmek içindir. Temel kurallar korunur saklanir, her seye kilavuzdur akil. Günü gelir korur kendini, gizlenir. Günü gelir isik, çiçek saçar aleme. Alemi her yönü ile bilmeden, degistirmek mümkün degildir. Öz degismez, ama don zamana çaga uyar degisir zenginlesir. Cennet, cehennem Cem’dedir. Cemde can ile cemaat dengesi kurulur. Mala, güzellige, hatira, zora yer yoktur meydanda. Biri kirk, kirki bir olur CANLAR CEM’de.

CEM'DE 12 Hizmet:
 

 

1- Mürşid (Dede)  Görev itibariyle Hz. Muhammed, Hz. Ali ve Haci Bektasi Veliyi temsil eder.
Cem Erkani Baskanlığını yapar,ikrar alır nasip verir.
Cenaze, Müsahiplik, Nikah, Sünnet, Ad takar (isim takar).
2- Rehber  Görev itibariyle Imam Hüseyin´i temsil eder.
Yola girmek isteyenleri hazırlar, yol gösterir. Mürşidin en  yakin yardimcisidir.
3-Gözcü  Görev itibariyle Ebuzer Gaffari’yi temsil eder.
Rehberin yardımcısıdır. Cem’in sessiz ve sakinlik icinde  gecmesini saglar. Cem’in bekcisidir.
4- Çeragcık (Delilci)  Görev itibariyle Cabir El Ensari’yitemsil eder.
Cem evinde bulunan aydinlatma araclarini  yakar.Buhardanliklari ve Mumlari (Ceraglari) hazirlar.
5- Zakir (Aşık)  Görev itibariyle Bilal Habes’i temsil eder.
CEM’de Tevhid, duazde imam, Mersiye, Semah, Nevruzi ye  söyler.
6- Süpürgeci(Ferras)  Görev itibariyle Selman’i Piri paki temsil eder.
CEM evinin sürekli temizligi ile meskul olur.
7- Meydancı  Görev itibariyle Hüzeyme tül Yemeni’yi temsil eder.
CEM evinde Semahserleri kaldirir. Postları yerine  dizer.
8- Niyazcı  Görev itibariyle Mahmut el Ensari’yi temsil eder. Kurbanlaritekbirler ve keser.
Gelen Lokmalari alir ve  dagilimini saglar.
9- Ibrikcı  Görev itibariyle Kamber Hz.lerini temsil eder.
CEM de Mürsidin ve Cem erenlerinin abdest almalarini  saglar.
10- Kapıcı  Görev itibariyle Gülam Keysani’yi temsil eder.
Cem’e gelen erenlerin evlerini gözetler.
11- Peyikçi  Görev itibariyle Amri Ayyari’yi temsil eder.
Cem olacagini tüm canlara duyurur.
12- Sakacı  Görev itibariyle Ammari Yaseri’yi temsil eder.
Cem evinde Su Serbet, Saka, Süt v.b. dagilimini saglar.

 

SOFRA DUASI LOKMA DUASI MATEM ORUCUNA NİYET
CENAZE DUASI TENEŞİR DUASI X

 

 

  Sofra Duası
Bismillah bismisah Allah Allah
Nimmet-i Celil, bereket-i Halil, sefaat-i Resul, inayet-i Ali, Himmet-i Veli ola
Artsin eksilmesin, taşsın dökülmesin.
Hak-Muhammed-Ali bereketini vere
Yiyip yedirenlere, pişirip getirenlere nur-i iman ve aşkı şevk ola
Dertlere derman hastalara şifa ola
Gittikleri yerde kan ve keder görmeye lokmalariniz kabul ola
Üçlerin, beşlerin, yedilerin, on iki imamlarin, ondört masumu paklarin, onyedi kemerbestlerin, kirklarin
Rical ül gayp erenlerin ve Pir dergahina yazila
Yiyene helal yedirene delil ola.
Hak saklaya. Hizir bekleye gerçege Hüü..


  Lokma Duası
Bismillah Bismişah Allah Allah
Hizmetleriniz Kabul ola,
Lokmalariniz Kurbanlariniz Ulu dergaha yazılmıŞ ola
Hak Muhammed Ali'nin didarından
Imam Hüseyin'in darından
On iki imamın katarindan ayirmaya
On dört masumu pak, on yedi kemeri best ve kırklar sefaatçiniz ola
Emeginiz zaya gitmeye
Her iki cihanda yüzünüz ak imaniniz pak ola
Ömrünüz bereketli, yuvaniz meseretli ola
Dil bizden nefes Pir'den sayila
Allah eyvallah Hüü..

  Matem Orucu'na niyet
Bismişah Allah Allah
Er Hak Muhammed Ali aşkına
Imam Hüseyin efendimizin susuzluk orucu niyetine
Kerbela'da şehit olanların ruhlarına
Fatima anamızın şefaatine
On iki Imamlar aşkına oruç tutmaya niyet eyledim
Ulu dergah kabul eylesin

  Cenaze Duasi
Bismillah ve alâ milleti Rasülillahi, Allahumme yessir aleyhi emrehu ve sehhil aleyhi mâ ba’dehu. Ve me esid bilikâike, v’ec’al mâ harace ileyhi hayran mimmâ harace anhu.” (Tanri’nin adiyla. Rasullullah’in dini üzere Tanri’dan geldik, yine O’na dönecegiz. Tanrim onun işini kolaylaştır. Sana kavusmaşını mutlu kıl. Kavuştuğunu bıraktığından iyi kıl) ve “Allah, Muhammed, Ali inanci üzerine ölmüş olsun. Ey Allahım, onu yarlığa, onun derecesini hidayete ermiş kimseler içinde yücelt, bizleri ve onu affet ey evrenlerin yaratıcısı! Onun kabrini geniş eyle ve orasını ona ışıklı kıl.

  Teneşir Duası
Ber cemal-i Muhammed, kemal-i Imam Hasan, Sah Hüseyin, Ali’yi pir bilene verelim candan salevat (salevat getirilir). Dünya geçicidir, ahiret yurdu kalicidir. Tanrinin hükmü yürüdü. Ulu Tanri seni kutlu bir menzile yetirsin. Kabrin isikli, mekanin cennet olsun. Sah-i Merdan seni sancagi altinda saklasin, beklesin. Gerçege hü...

Hacı Bektasi Veli Pir Sultan Abdal
Nesimi Hallac-i Mansur
Ahmet Yesevi Şah Hatayı
Kerbela Kaygusuz Abdal
Aşı Veysel Aşık Mahzuni Şerif
Muhlis Akarsu Arif Sağ
Ali Ekber Çiçek Hasan Sabbah (GAH'dan alınmıştır)
. Halk Ozanlarimiz

12 İmam - Kerbela Aliyi görmedinizmi Medet ya Ali
Çağımızın Pir Sultanı Mahsini şerif (Mahsini Baba'nın cenazesinden görüntüler) Seversen Aliyi değme yarama (Erdal Erzincan) Hasret Gültekin - Şelpe
.

Alevi Dualari

Dua ve Alevi Duaları
Son tahlilde insanoğlu aciz içinde olan bir varlıktır. Bu durum insanlık tarihine kadar uzanır. Teknoloji ne kadar gelişmiş olursa olsun, yaşam standardı ne kadar yükselmiş olursa olsun insanoğlu her zaman yaratıcı güce muhtaç olacaktır. Dua’da bu aşamada devreye giriyor.Dua bir ibadet biçimidir. Hz. Peygamberin ifadesiyle "ibadetin özüdür". İnsanlar sıkıntılı anlarında olduğu gibi bolluk ve bereketli dönemlerde de duaya sığınmışlardır.
Duayı diğer ibadetlerden ayıran en büyük özellik onun biçimsel olmayıp daha çok bireysel bir ibadet şekli oluşudur. Yani Allah ile kurulan bire bir "iletişimdir". Bu iletişimin zamanı, mekanı ve biçimi yoktur. Şüphesiz toplumsal olarak bir araya gelindiğinde birlikte okunan dualar da vardır. Bu dualardan bazılarını aktaracağız. Bu dualar daha çok ortak noktaların çoğalmasına yaramaktadır. Tekrar belirtmekte yarar var. Bu ibadetin en önemli özelliği zaman, mekan ve biçimsellikten arınmış olmasıdır, ayrıca yaratıcı güçle insanoğlunun birebir iletişimi olmasıdır. Ama toplumsal gelişim açısından genel duaların bilinmesi ve zikredilmesi de önemlidir.

Lokma DuasiAllah! Allah! Lokmalar kabul ola. Muratlar hasıl ola. Hak Muhammed Ali Kabul eyleye... İmam Hasan Şah Hüseyin Hünkar Hacı Bektaş Veli defterine kayıt ola. Nur’u Nebi Kerem-i Ali Pirimiz Hacı Bektaşi Veli gerçek Erenler Demine Hu Mümine Ya Ali

Allah Allah! Akşamlar hayır ola, Hayırlar feth ola şerler defola, hizmetleriniz kabul ola. Muratlarınız hasıl ola. Hazır, gaib, zahir batın ayini Cem erenlerinin nur cemallerine aşk ola. On sekiz bin alemle mümin, müslim cümle kardeşlerimizi Muhammed- Ali gülbangından mahrum eylemeye. Allah cümlemizi didarı ehli beyte meşrebi hüseyine nail eyleye Muhammet el mustafa, Aliyyel Murtaza, Cebrail Musaffa, Gözcü Er Mustafa, Gulam Kamber, Çerağcı Cabir Ensar, Selmani Farisi, Bilal Habeşi, Kurbancı Mahmut Ensari, Gulam Kisani, Semahcı Abuzer Gaffari, Fatımatül Zehra, Amırı Eyyar ve İznikci, Hüzeymenin hüsnü himmetleri üzerinizde ola. Saklaya bekleye dil bizden nefes Pirimiz Hünkar Hacıi Bektaş Veli den ola Vaktin imami Veliyettin Efendimizin defterine kayıt ola gerçek erenler demine hu! Mümine Ya Ali

ÇERAĞ Çün çerağı fahr uyandırdık Hüdanın aşkıa
Seyyid el kevneyn Muhammed Mustafa’nin aşkına
Sakii Kevser Aliyyel Murtazanin aşkına
Hem Hatice Fatıma Hayrünissanın aşkına
Şah Hasan Hulki Rıza hem Şah Hüseyni Kerbela
Ol imamı etkiya Zeynel abanın aşkına
Hem Muhammed Bakir ol kim nesli Paki Murteza
Cafer üs Sadık İmamı Rehmümanın aşkına
Musai Kazım İmamı Serfirazı ehli Hak 
Hem Ali Musa Rızayı Sabiranin aşkına
Sah Taki ve Ba Naki hem Hasanül Askeri
Ol Muhammed Mehdi Sahip Livanın aşkına
Pirimiz üstadımız Bektaş Velinin aşkına
Haşredek yanan yakılan aşikanın aşkına


Alevi Duaları Her Can Bilmeli..( 2 )

 

 

Sofra Duasi

Bismillah bismişah Allah Allah 

Seberi Sübeer Mürsüdü Rehber sundular kevser, 

el hamdüllülah, el hamdüllülah 

sofra Ali´nin nimmet Velinin 

el hamdüllülah el hamdüllülah, 

el şükürüllülah, nimmet i celil, 

berekatü halil, habibi huda resülü kibriya 

serveri enbiya Muhammed Mustafa Sahi velayet 

Ali´yel Murteza aşkına. 

Allah ulu sofra dolu her kim yedirdi lokma 

(kurban) Hüseyin´in defterine kayd ola. 

Nuri nebi keremi Imam Ali gülbengi 

pirimiz Hünkarımız Hacı Bektaşi Veli 

gercek erenler demine 

Hüü diyelim Hüü...



cem töresinde – adak yemeğinde lokma için okunur
.................................................. ..................................
Yemekten önce

Bismişsah – Allah – Allah !.....

Evvel Allah diğelim, kadim Allah diğelim... Sebber-ü, sübber sundular kevser, bismişah!

Sofra Ali´nin, himmet Veli´nin, bismişah! ... Geldi Ali sofrası, şah diyelim.

Şah versin, biz yiyelim! Allah, eyvallah! Destur Şah!....
.................................................. ......................................
Yemekten sonra

Bismişah – Allah – Allah!....

Bu gitti, ganisi gele..... Hak Muhammed Ali bereketini vere!

Yiyip yidirenlere, pişirip kotaranlara, nur-i iman, ask-u sevk ola! Gittiği yer gam ve dert görmeye!.....

Artsın eksilmesin, taşsın dökülmesin...... lokma hakkıina, evliye keremine, cömertler cemine, gerçek erenler demine “Hü” diyelim....

Nimeti celil, bereketi Ibrahim Halil!

.................................................. ........

Lokma Gülbengİ



Bismillah Bismişah Allah Allah 

Hizmetleriniz Kabul ola, 

Lokmalarınız Kurbanlarınız Ulu dergaha yazılmış ola 

Hak Muhammed Ali´nin didarından Imam Hüseyin´in darından on iki imam´ın katarından ayırmaya, 

on dört masumu pak, on yedi kemeri best ve kırklar sefaatcınız ola, 

emeğiniz zaya gitmeye, her iki cihanda yüzünüz ak imanınız pak ola, 

ömrünüz bereketli, yuvanıiz meseretli ola, dil bizden nefes hakta sayıla,

Allah eyvallah Hüü

 

 

--------------------------------------------------------------------------------

Kurban duası kurban kesilierken edilen duadır

Allahü Ekber... Allahü Ekber... .


Lâ İlâhe İllallahü Vallahü Ekber. Allahü Ekber Velillah-il Hamd. 3 defa



Kurbanı Halil


Fermanı celil


Canı İsmail


Peyigi Cebrail.


Allah Muhammet Ya Ali

Kurban kesilir

 

 

Sofra Duası 
Bismillah bismisah Allah Allah 
Nimmet-i Celil, bereket-i Halil, sefaat-i Resul, inayet-i Ali, Himmet-i Veli ola 
Artsin eksilmesin, taşsın dökülmesin. 
Hak-Muhammed-Ali bereketini vere
Yiyip yedirenlere, pişirip getirenlere nur-i iman ve aşkı şevk ola 
Dertlere derman hastalara şifa ola 
Gittikleri yerde kan ve keder görmeye lokmalariniz kabul ola
Üçlerin, beşlerin, yedilerin, on iki imamlarin, ondört masumu paklarin, onyedi kemerbestlerin, kirklarin
Rical ül gayp erenlerin ve Pir dergahina yazila 
Yiyene helal yedirene delil ola.
Hak saklaya. Hizir bekleye gerçege Hüü.. 




Lokma Duası 
Bismillah Bismişah Allah Allah 
Hizmetleriniz Kabul ola, 
Lokmalariniz Kurbanlariniz Ulu dergaha yazılmıŞ ola 
Hak Muhammed Ali'nin didarından 
Imam Hüseyin'in darından 
On iki imamın katarindan ayirmaya
On dört masumu pak, on yedi kemeri best ve kırklar sefaatçiniz ola 
Emeginiz zaya gitmeye
Her iki cihanda yüzünüz ak imaniniz pak ola
Ömrünüz bereketli, yuvaniz meseretli ola
Dil bizden nefes Pir'den sayila
Allah eyvallah Hüü.. 

Matem Orucu'na niyet 
Bismişah Allah Allah 
Er Hak Muhammed Ali aşkına
Imam Hüseyin efendimizin susuzluk orucu niyetine
Kerbela'da şehit olanların ruhlarına
Fatima anamızın şefaatine
On iki Imamlar aşkına oruç tutmaya niyet eyledim
Ulu dergah kabul eylesin 



Cenaze Duasi 
Bismillah ve alâ milleti Rasülillahi, Allahumme yessir aleyhi emrehu ve sehhil aleyhi mâ ba’dehu. Ve me esid bilikâike, v’ec’al mâ harace ileyhi hayran mimmâ harace anhu.” (Tanri’nin adiyla. Rasullullah’in dini üzere Tanri’dan geldik, yine O’na dönecegiz. Tanrim onun işini kolaylaştır. Sana kavusmaşını mutlu kıl. Kavuştuğunu bıraktığından iyi kıl) ve “Allah, Muhammed, Ali inanci üzerine ölmüş olsun. Ey Allahım, onu yarlığa, onun derecesini hidayete ermiş kimseler içinde yücelt, bizleri ve onu affet ey evrenlerin yaratıcısı! Onun kabrini geniş eyle ve orasını ona ışıklı kıl. 



Teneşir Duası 
Ber cemal-i Muhammed, kemal-i Imam Hasan, Sah Hüseyin, Ali’yi pir bilene verelim candan salevat (salevat getirilir). Dünya geçicidir, ahiret yurdu kalicidir. Tanrinin hükmü yürüdü. Ulu Tanri seni kutlu bir menzile yetirsin. Kabrin isikli, mekanin cennet olsun. Sah-i Merdan seni sancagi altinda saklasin, beklesin. Gerçege hü...

 

 
 
Bu dünyadan bir Garip Mirto sessizce gelip geçti.
Bu web sitesi ücretsiz olarak Bedava-Sitem.com ile oluşturulmuştur. Siz de kendi web sitenizi kurmak ister misiniz?
Ücretsiz kaydol